modern-retro

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Inte en lugn stund!

Av modern-retro - 25 juli 2010 21:44

Det var länge sedan jag skrev någonting. Trots semester så är det fullt upp hela tiden.


Jag kan berätta att jag har gjort en av mina snabbaste affärer de senaste dagarna. Jag köpte en lampa på vägen upp till Stockholm och visste att jag hade en potentiell köpare av den här lampan i huvudstaden. Jag tog med den upp, skickade iväg ett mail och vips så var lampan såld och jag ganska många kronor rikare.


Jag har besökt ett antal loppisar (eller vad stockholmare kallar loppisar) runtomkring Sthlm men priserna är skyhöga och utbudet är under all kritik. Tacka vet jag de sydligare breddgraderna!


Hemfärd imorgon och vem vet, man kanske stöter på något fynd på vägen som man kan sälja när man kommer hem...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av modern-retro - 7 september 2010 21:53

Här kommer några bilder ifrån de senaste inköpsrundorna som jag trots allt hunnit med.                            Det som tagit lite tid som jag skrivit tidigare har plötsligt blivit så här fint...                ...

Av modern-retro - 29 augusti 2010 19:55

För några år sedan var den känd som Skånes största loppmarknad men i år tycker jag att den blivit mindre och det var inte alls lika mycket folk som vanligt. Har folk blivit lite mätta på att gå på loppis?   Men det blev i alla fall årets största ...

Av modern-retro - 23 augusti 2010 21:38

Tyvärr blev det så att vädret inte tillät fler loppisbesök och samlarmarknaden fick utebli. Jag fick istället revanschera mig lite senare på kvällen. Först hittade jag en Kurva-fåtölj (föregångaren till Lamino), ett renoveringsobjekt för en liten sum...

Av modern-retro - 21 augusti 2010 13:02

Här kommer en liten deltidsrapport om fyndläget än så länge.   När klockan hade slagit 10.30 hade jag redan hunnit med fyra loppisbesök och fyndat på tre av dem. Ganska bra grejor också faktiskt!   En tuben, Ateljé Lyktan, en Bumling, Ateljé ...

Av modern-retro - 20 augusti 2010 23:14

Nu var det åter dags att ge sig ut för att fynda, vilket innebär att det åter blir dags att jobba lite extra mycket på frugan. Hon har tjejhelg så det borde inte vara några problem.   Samlarmarknad och några loppmarknader den här helgen men vi få...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards