modern-retro

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Äntligen klart!

Av modern-retro - 7 augusti 2010 21:02

Staketet är klart och jag är trött... Jag och min fru har slitit de senaste dagarna men bra blev det, eller?


Några av onlineauktionerna jag pratade om tidigare har gått ut och det gick över förväntan. En garagerensning som verkligen gav klirr i kassan. Den betalade bland annat staketet. Har några auktioner kvar att vänta ut. Känns skönt!


Var på soptippen häromdagen och blev knäckt! Någon hade slängt en Otto Muller, Sistrah pendellampa i perfekt skick! Jag frågade om jag fick ta den men regeln säger att "har någon slängt något så är det slängt". Kunde sedan inte släppa det på hela dan...


Imorgon är det loppisjulafton! Skulle nog kunna vara iväg hela dagen men vi får se hur många stopp det blir. Är verkligen sugen på att fynda och att trängas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av modern-retro - 7 september 2010 21:53

Här kommer några bilder ifrån de senaste inköpsrundorna som jag trots allt hunnit med.                            Det som tagit lite tid som jag skrivit tidigare har plötsligt blivit så här fint...                ...

Av modern-retro - 29 augusti 2010 19:55

För några år sedan var den känd som Skånes största loppmarknad men i år tycker jag att den blivit mindre och det var inte alls lika mycket folk som vanligt. Har folk blivit lite mätta på att gå på loppis?   Men det blev i alla fall årets största ...

Av modern-retro - 23 augusti 2010 21:38

Tyvärr blev det så att vädret inte tillät fler loppisbesök och samlarmarknaden fick utebli. Jag fick istället revanschera mig lite senare på kvällen. Först hittade jag en Kurva-fåtölj (föregångaren till Lamino), ett renoveringsobjekt för en liten sum...

Av modern-retro - 21 augusti 2010 13:02

Här kommer en liten deltidsrapport om fyndläget än så länge.   När klockan hade slagit 10.30 hade jag redan hunnit med fyra loppisbesök och fyndat på tre av dem. Ganska bra grejor också faktiskt!   En tuben, Ateljé Lyktan, en Bumling, Ateljé ...

Av modern-retro - 20 augusti 2010 23:14

Nu var det åter dags att ge sig ut för att fynda, vilket innebär att det åter blir dags att jobba lite extra mycket på frugan. Hon har tjejhelg så det borde inte vara några problem.   Samlarmarknad och några loppmarknader den här helgen men vi få...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards