modern-retro

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av modern-retro - 19 juli 2010 20:56

Jag åkte till Degeberga redan på lördagen, handlarna fick ju packa upp redan klockan 12 på dagen. Jag var där strax efter 12 och då var kommersen redan i full gång. En halvtimme senare hade jag gjort mitt första fynd, en 50-tals taklampa med 4 plåtkupor i olika färger hängandes i en månformad mässingsstång. Mycket trevlig och till ett bra pris.


Det var samma gamla handlare som stod där, ett fåtal nya bara. Nästa år ska jag nog själv ställa mig där och sälja (det är så svårt att få plats bara).


En timme senare köpte jag min nästa lampa, nu blev det en golvlampa. Troligtvis en tidig Ateljé Lyktan, den var så billig så jag kunde inte motstå, trots att skärmen var utbytt.


Jag fortsatte sedan att gå runt och mysa i solen utan stress för att senare hitta den tredje lampan för dagen. En mycket ovanlig golvlampa också den en tidig Ateljé Lyktan, trearmad med alldeles för mycket renoveringsbehov (och lite för dyr, men jag kunde inte låta bli). Ett framtida projekt som så mycket annat!


Nästa dag var det väckning tidigt för att anlända till Degeberga lite i 7 på morgonen. Fullsmockat med folk!


Nu hittade jag en handlare som jag hade saknat dagen innan. Han berättade att han hade inte kommit förrän senare på kvällen och tyvärr hade han sålt allt det bästa redan då. Han hade en del bra grejer till bra pris fortfarande men jag kände att jag var tvungen att hålla i pengarna lite. En halvtimme senare hittade jag ytterligare en handlare som inte varit där dagen innan som även hon har bra saker till bra priser och där köpte jag min fjärde lampa. En golvlampa av nyare datum, höj-och sänkbar med röd plåtskärm till ett bra pris.


Bilder kommer senare eftersom jag just nu är på semester i Stockholm!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards