modern-retro

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Helgens loppisskörd!

Av modern-retro - 1 augusti 2010 23:05

Det blev "bara" tre loppisbesök den här helgen och endast på lördagen, söndagen fylldes med annat. Man måste ju ägna sig lite åt "riktiga" sysslor också!


Lördagens sedvanliga Lionsbesök blev lyckad trots att det länge verkade som om jag skulle gå lottlös därifrån. Till slut hittade jag en bänk i ek som de hade ställt en byrå ovanpå. Det visade sig vara en bänk designad av Börge Mogensen. Något tveksamt eftersom jag aldrig sett några stämplar under dessa bänkar. Om ni kollar in länken som leder till Sveriges (kanske världens) största handlare Jacksons i Stockholm så hittar ni en kortare variant av bänken jag hittade.http://jacksons.se/products/mogensen-sidetables-2376/


Ett mycket bra köp!


Nästa loppis började kl 10 och vi åkte direkt dit och var därför där en halvtimme innan de öppnade. Trots detta var det smockfullt på parkeringen och kön var redan lång. Att stå och vänta så länge för att komma in tär verkligen på mina nerver, hjärtat var på väg att hoppa utanför tröjan (sjukligt beteende?!). Inte helt oväntat blev det tjuvstart med ett par minuter. Jag var redo och rusade in, tog rygg på polackerna som brukar vara bra på att springa. Jag hade siktat in mig på en gjutjärnsbänk men upptäckte snabbt att den var för ny och fortsatte istället att springa. Tur var det eftersom jag då sprang på en Skrindan-fåtölj av Kerstin Hörlin-Holmquist. 50 spänn, svårt att pruta på!


Loppisen var stor och jag har aldrig sett så mycket folk. Hittade senare även en industrilampa, en klädhängare i funkisstil (böjträ) och ett raster till en bumling.


Tryckte in sakerna i bilen, körde hem och sedan slängde jag i mig mat för att stressa till nästa loppis, som annonserats som "Mycket stor loppis".


Loppisen började kl. 13 och jag skulle enligt mina beräkningar hinna fram precis i tid. Tyvärr tog bensinen slut på vägen och jag blev tvungen att tanka. Detta gjorde att jag kom fram 13.02 Typiskt! Missade allt det bästa! Köpte endast en dålig tavla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av modern-retro - 7 september 2010 21:53

Här kommer några bilder ifrån de senaste inköpsrundorna som jag trots allt hunnit med.                            Det som tagit lite tid som jag skrivit tidigare har plötsligt blivit så här fint...                ...

Av modern-retro - 29 augusti 2010 19:55

För några år sedan var den känd som Skånes största loppmarknad men i år tycker jag att den blivit mindre och det var inte alls lika mycket folk som vanligt. Har folk blivit lite mätta på att gå på loppis?   Men det blev i alla fall årets största ...

Av modern-retro - 23 augusti 2010 21:38

Tyvärr blev det så att vädret inte tillät fler loppisbesök och samlarmarknaden fick utebli. Jag fick istället revanschera mig lite senare på kvällen. Först hittade jag en Kurva-fåtölj (föregångaren till Lamino), ett renoveringsobjekt för en liten sum...

Av modern-retro - 21 augusti 2010 13:02

Här kommer en liten deltidsrapport om fyndläget än så länge.   När klockan hade slagit 10.30 hade jag redan hunnit med fyra loppisbesök och fyndat på tre av dem. Ganska bra grejor också faktiskt!   En tuben, Ateljé Lyktan, en Bumling, Ateljé ...

Av modern-retro - 20 augusti 2010 23:14

Nu var det åter dags att ge sig ut för att fynda, vilket innebär att det åter blir dags att jobba lite extra mycket på frugan. Hon har tjejhelg så det borde inte vara några problem.   Samlarmarknad och några loppmarknader den här helgen men vi få...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards