modern-retro

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av modern-retro - 8 augusti 2010 21:45

Började dagen med att övertyga fru och barn om att vädret var perfekt för att göra en utflykt (utflykt för mig innebär oftast loppis). Det regnade och vi körde 3-4 mil för att gå på en bakluckeloppis som jag aldrig varit på. Problemet var att loppisen inte fanns! Det blev till att köra tillbaka hem igen. Det blev ett litet stopp på en annan loppis jag aldrig besökt men det var det sämsta jag varit med om.


Efter lunch var det dags för topp-3 loppisen för året. Jag var taggad och hjärtat bultade  som vanligt extra kraftigt. Regnet öste ner men folket på plats trotsade och jag tror att loppisen hade besöksrekord.


Jag hade tittat ut några saker som jag skulle springa på innan men det är svårt att i förväg bestämma vad man ska ta först. Som vanligt blev det tjuvstart, ca 4 minuter i förväg (polacker som ropar och springer). Jag sprang som en galning och norpade en italiensk herrbetjänt, sprang vidare och tog en Luxus-plafond, gick sedan runt ett tag och hittade tre hyllplan i teak till en Stringhylla, sen hittade jag en industrilampa gömd under borden (bra tips till alla som går på loppis, titta under borden efter ouppackade lådor) och mitt sista fynd blev en kohud i svartvitt för tjugo spänn.


Ganska nöjd med dagens resultat trots en tråkig inledning!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards